w

Czym jest buzz marketing i jak działa?

[ad_1]

Czym jest buzz marketing i jak działa?

Buzz marketing to jedna z metod marketingowych, których celem jest podtrzymywanie zainteresowania danym produktem na rynku. Czym dokładnie jest buzz marketing? To marketing „usta do ucha”. Metoda ta polega na wywołaniu dyskusji na temat produktu, marki bądź wydarzenia wewnątrz wybranej grupy docelowej. Słowem kluczowym buzz marketingu jest więc „szeptanie”. W trakcie działań buzz marketingowych użytkownicy samodzielnie przekazują informacje na temat danej marki i produktu, co stanowi bezpośredni efekt działań prowadzonych przez marketerów. Co ważne, buzz marketing polega na budowaniu pozytywnych, a nie negatywnych emocji wokół marki. Dlatego ważne jest, aby kreatywność działań realizowanych w ramach buzz marketingu była na wysokim poziomie, a ich etyczność nie budziła wątpliwości.

Zalety buzz marketingu

Buzz marketing przede wszystkim buduje zaangażowanie klientów w markę. Dzięki jego działaniom klienci same, bez narzucania, dzielą się informacjami na temat danego produktu. Jest to szczególnie korzystne dla tych firm, które chcą zaistnieć na rynku, ale nie dysponują zbyt dużym budżetem na marketing tradycyjny. Buzz marketing przynosi korzyści nie tylko w krótkim czasie, ale i na dłuższą metę, gdyż zainteresowanie marką jest kontynuowane dzięki działaniom użytkowników.

Jak działa buzz marketing?

Buzz marketing jest procesem mającym na celu skłonienie konsumentów do mówienia o danej marce w trakcie codziennych rozmów z rodziną, przyjaciółmi czy innymi osobami, a najlepiej – na platformach społecznościowych. Dlatego jednym z kluczowych elementów buzz marketingu jest umieszczanie w Internecie różnego rodzaju treści, które zachęcają do dyskusji na interesujący nas temat. Mogą to być filmy wideo, infografiki, memy, animacje czy zestawienia tematyczne. Ważne, aby marketingowe treści wzbudzały emocje i były dobre jakościowo. Tylko wtedy Internauci będą mieli ochotę dzielić się nimi ze swoimi znajomymi.

Buzz marketing a marketing szeptany

Buzz marketing jest często związany z terminem „marketing szeptany”, jednak te dwa pojęcia nie są tożsame. Marketing szeptany to szeroko pojęte działania polegające na kreowaniu opinii na temat danego produktu, marki czy usługi, a buzz marketing jest jednym z rodzajów marketingu szeptanego. W ramach marketingu szeptanego często stosuje się narzędzie zwane „influencer marketingiem”, czyli wykorzystaniem wpływowych osób, celebrytów, blogerów czy youtuberów do promowania marki.

Podsumowanie

Buzz marketing to wciąż popularna metoda, choć nieco kontrowersyjna. Warto jednak poznać jej zalety i wady, by samodzielnie ocenić, czy warto podejść do tej formy marketingu. W każdym razie nie należy zapominać, że buzz marketing to proces, który wymaga kreatywności i odpowiedniej strategii. Najważniejsze są bowiem jakość i autentyczność działań, które przede wszystkim mają budować zaangażowanie klientów i korzystnie wpływać na wizerunek marki.

[ad_2]

Napisane przez admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zaawansowane techniki kampanii reklamowych w Google Ads

newsletter

Jak zaprojektować skuteczny newsletter?